Sunday 24 February 2013

SENE - January 25th

A cold, frosty morning . Nice sun though. Near Rosvellec, I see a lot of song-thrushes and also some redwings in a meadow but they are too far away for photographs. I capture a robin in a hedge near a farm.There are egrets, lapwings and avocets on the mudflats. By the time, I get to Moustérian , the weather is very dull and my photos of Brent geese are useless. On the way back ,I stop at Port-Anna where I see a little egret wade in the harbour.

Un matin froid avec de la gelée blanche. Un beau soleil pourtant. Près de Rosvellec, je vois beaucoup de grives musiciennes et ausi quelques grives mauvis dans une prairie mais elles sont trop loin pour être photographiées.Je saisis un rouge-gorge dans une haie près d'une ferme.Il y a des aigrettes, des vanneaux et des avocettes sur les vasières.Lorsque enfin j'arrive à Moustérian ,le temps est devenu très gris et mes photos de bernaches cravants ne sont pas utilisables.Sur le chemin du retour ,je m'arrête à Port-Anna où je vois une aigrette garzette se promener dans le port.

No comments:

Post a Comment