Tuesday 12 February 2013

FORT-BLOQUE - September 2nd , 2012

Sunday afternoon near Lorient. I take my mother for a drive along the scenic coastal road between Fort-Bloqué and Guidel-Plages. I park the car on the roadside by the nature and game reserve at Petit-Loch and I take my mother's little dog for a walk round the lake.The weather is dull and very windy.I take a few hurried shots of butterflies as they flit from flower to flower. The dog doesn't like it there, in the tall grass with maybe a few thistles too and starts to walk away. I give up. I like the colours in these images even though the shots are not sharp enough.The pale yellow one is a Small White. The orange one is a Small Copper.

Dimanche après-midi près de Lorient.J'emmène ma mère faire le tour de la côte en voiture entre Fort-Bloqué et Guidel-Plages.Je gare la voiture sur le bas-côté de la route près de la réserve naturelle et de gibier du Petit-Loch et j'emmène le petit chien de ma mère faire le tour du lac à pied.Le temps est gris et très venteux. Je prends quelques clichés hâtifs de papillons qui volètent d'une fleur à l'autre. Le chien n'aime pas cet endroit avec les longues herbes et peut-être des chardons en plus et il s'éloigne. Je renonce.J'aime bien les couleurs dans ces images même si les clichés ne sont pas très nets.Le papillon d'un jaune très pâle est une Piéride de la rave et le papillon orangé est un Cuivré Commun.

No comments:

Post a Comment