Wednesday 27 February 2013

LASNE-RHUYS - February 15th 2013

A nice, sunny day. Low tide.I wander about the saltpans at Lasné and the coastal path opposite Tascon ,an island which can be reached via a causeway at low tide.A few redshanks , little egrets and shelducks.I decide to post one picture of a redshank in the saltpans, one picture of a shelduck on the water, one picture of a black-headed gull on a post, one picture of a mimosa -bush in flower and several pictures of a little egret foraging on the mudflats.My friend Kim will say I should only post one of those but I never tire of watching the many different poses of this bird .

Une belle journée ensoleillée. Marée basse. Je me promène dans les marais salants de Lasné et sur le chemin côtier en face de Tascon, une ile qu'on peut atteindre par une digue découverte à marée basse.Quelques chevaliers, aigrettes garzettes et tadornes de Belon. Je décide de poster une image de chevalier dans les marais salants, une image d'un tadorne sur l'eau , une image de mouette rieuse sur un poteau , une image d'un mimosa en fleur et plusieurs images d'une aigrette garzette en train de pêcher dans la vasière.Mon amie Kim va me dire que je ne devrais poster qu'une seule de ces images mais je ne me lasse jamais d'observer les nombreuses poses différentes de cet oiseau.

No comments:

Post a Comment