Monday 21 June 2010

SUSCINIO / May 6th 2010


I went to Suscinio. The weather was extremely dull and quite cold. I spotted two spoonbills, black-winged stilts, little egrets, terns, a kestrel ,a skylark and a cormorant. For hours , I watched a sedge warbler and a whitethroat competing in their singing and flying from one bush to the next. The light was so poor I had to up the ISO on my camera and the end-result was very unsatisfactory, too much noise.Which is frustrating as both of them kept showing well, in good poses.

Je suis allée à Suscinio. Le temps était très maussade et assez froid.J'ai repéré deux spatules blanches , des aigrettes garzettes, des échasses blanches , des sternes , un faucon crécerelle, une alouette des champs et un cormorant. Pendant des heures, j'ai observé un phragmite des joncs et une fauvette grisette rivaliser avec leurs chants et voler d'un buisson à l'autre. La lumière était si mauvaise que j'ai dû augmenter l'ISO sur mon appareil photo et pour finir le résultat fut très insatisfaisant, trop de bruit.Ce qui est frustrant car tous les deux se montraient bien et dans de bonnes poses.

No comments:

Post a Comment