Saturday 19 February 2011

QUIBERON / 12 février 2011


On that saturday, I went on an outing to the "côte sauvage" at Quiberon. It was bright and sunny. No wind. But there was a heavy swell. And the waves crashing on the rocks were more spectacular than usual.During my day out, I saw a kestrel and a cormorant. I was really pleased about those two. I also saw a good number of pipits, flocks of turnstones, sanderlings and Brent geese.

Ce samedi-là, je suis allée sur la côte sauvage de Quiberon. Il faisait un grand soleil. Pas de vent. Mais la houle était très forte. Et les vagues qui s'écrasaient sur les rochers étaient plus spectaculaires que d'habitude. Pendant ma journée, j'ai vu un faucon crécerelle et un cormorant. J'étais vraiment contente d'avoir vu ces deux-là.J'ai également vu bon nombre de pipits, des troupes de tournepierres , des sanderlings et des bernaches cravant.

No comments:

Post a Comment