Saturday 19 February 2011

Kestrel / Faucon crécerelle / 12-02-2011


While driving along the coastal road I noticed this kestrel as it was flying down an opening between two cliffs. I decided to look for for it.It was perched lower down on the cliff-face , looking at the rock-face opposite , when I saw it.Kneeling on the edge, I had just enough time for a few shots before the bird became aware of my presence.

En suivant la route côtière, j'ai remarqué ce faucon alors qu'il plongeait dans l'échancrure entre deux falaises. J'ai décidé de le rechercher. Il était perché un peu plus bas sur la pente de la falaise, regardant les rochers en face, quand je l'ai vu.A genoux sur le bord , j'ai juste eu le temps de prendre quelques clichés avant que l'oiseau ne se rende compte de ma présence.

1 comment: