Thursday 26 November 2009

Wren / Troglodyte mignon


This morning, I went for a walk near the harbour in Vannes along the path between Larmor-Gwened and Rosvellec.On my way back, after I had been caught twice in heavy downpours, I heard a wren in a bush. It took me some time to locate him in the tangle of twigs.I got a few shots against the light before the bird flew off. I did not have time to alter the exposure compensation.So I am a bit disappointed but I did get him.

Ce matin ,je suis allée me promener près du port de Vannes, le long du sentier de Larmor-Gwened à Rosvellec.Sur le chemin du retour , après avoir été prise sous deux fortes averses, j'ai entendu un troglodyte mignon dans un buisson. Cela m'a pris un certain temps pour le localiser dans l'enchevêtrement de rameaux. J'ai pris quelques clichés à contre-jour avant que l'oiseau ne s'envole. Je n'ai pas eu le temps de modifier la compensation de l'exposition . Aussi suis-je un peu déçue et pourtant je l'ai quand même eu.

No comments:

Post a Comment