Thursday 14 June 2012

RHUYS - May 12th

I spend the day wandering round the peninsula , stopping at places such as le Hézo, Lasné and Suscinio. The weather is sunny but extremely windy. I take photos of a skylark and a black-winged stilt. I try to capture a bluethroat from inside my car but the bird is really too far for me to get good shots.I have more luck with insects and butterflies which I find along a narrow path between two fields with wild flowers.All the plants are swaying wildly in the wind but I manage to capture quite a few different species of butterflies.
Je passe la journée à faire le tour de la presqu'ile , m'arrêtant au Hézo, à Lasné et Suscinio.Le temps est ensoleillé mais extrêmement venteux. Je prends des photos d'une alouette et d'une échasse blanche. J'essaie de prendre un gorge-bleue de l'intérieur de ma voiture mais l'oiseau est vraiment trop loin pour que je puisse réaliser de bons clichés.J'ai plus de chance avec les insectes et papillons que je trouve dans un chemin étroit entre deux champs de fleurs sauvages.Toutes les plantes s'agitent vivement dans le vent mais j'arrive à capturer un bon nombre d'espèces différentes de papillons.

No comments:

Post a Comment