Monday 20 October 2008

Tascon

Two days later , I went to the Lasné salt-pans and the island of Tascon. The weather was absolutely glorious. Not a breath of air. Very low tide. Again not much to be seen apart from little egrets , black-headed gulls and wheatears. It was very quiet too. I was puzzled when I heard a peculiar noise behind me as I was walking along the shore on the island.It was a black-headed gull stamping on the mud while foraging.

Deux jours plus tard , je suis allée aux marais salants de Lasné et sur l'île de Tascon. Le temps était absolument splendide . Pas un souffle d'air .Marée très basse. Encore une fois,pas grand-chose à voir à l'exception des aigrettes garzettes , des mouettes rieuses et des traquets motteux. Un grand silence également. J'ai été intriguée quand j'ai entendu un drôle de bruit derrière moi alors que je longeais le rivage de l'île.C'était une mouette rieuse qui piétinait la vase sur place en recherchant de la nourriture.

No comments:

Post a Comment