Tuesday 30 June 2009

BEGINNING OF MAY IN MORBIHAN

DEBUT MAI DANS LE MORBIHAN

On May 9th, I visited the salt-pans at Lasné near St-Armel and I was delighted to see lots of avocet chicks wading there, watched over by their parents.A few days later , I went back to the salt-pans .That morning, I did not see any chicks and I noticed the adult avocets were very agitated.I learned later that the chicks had probably been killed by a fox or some crows.

Le 9 mai, j'ai visité les marais salants de Lasné près de St-Armel et j'ai été ravie de voir un bon nombre de bébés avocettes qui y pataugeaient sous la surveillance de leurs parents.J'y suis retournée quelques jours plus tard . Ce matin-là, je n'ai pas vu de jeunes avocettes et les adultes étaient très agités. Plus tard, j'ai appris que les jeunes avaient probablement été tués par un renard ou des corneilles.

No comments:

Post a Comment