Wednesday 15 May 2013

THE SPINNIES -North Wales -April 10th

The spinnies is a nature reserve near Bangor in North Wales. Kim takes me there today. This is not our first visit to this nice place.The people we meet there are always very pleasant.Unfortunately, the weather is very dull and it turns to rain.On the left hand side , the hide windows open onto a coastal lagoon ( the Aberogwen estuary). Today there is a mist over the calm waters The tide is high.I like this serene view very much.I take shots of redshanks and greylag geese. All my photos are taken with a NikonP510, except that of the redshank, when I use a NikonD90 with a Tamron 200-500 lens.

Les 'spinnies' , c'est une réserve naturelle près de Bangor dans le nord du Pays de Galles. Kim m'y emmène aujourd'hui. Ce n'est pas notre première visite dans ce joli endroit.Les gens qu'on y rencontre sont toujours très aimables.Malheureusement ,le temps est très maussade et tourne à la pluie.Sur la gauche, les fenêtres de l'observatoire donnent sur une lagune côtière( l'estuaire de Aberogwen) .Aujourd'hui, il y a de la brume sur les eaux paisibles.La marée est haute.J'aime beaucoup cette vue pleine de sérénité . Je prends des photos de chevalier gambette et d'oie cendrée.Toutes mes photos sont prises avec un NikonP510 à l'exception de celle du chevalier ,quand j'utilise un Nikon D90 avec un objectif Tamron 200-500mm.

No comments:

Post a Comment