Saturday 25 September 2010

White admiral / Petit sylvain / Limenitis camilla


I saw this butterfly in a small wood next to the bird-reserve at Duer. It never settled for long as it kept hovering above ferns and it flew away whenever I tried to get nearer. I decided to wait for it , leaning in the shade against a tree-trunk . The sun shining in-between the tree-trunks made it difficult to expose correctly when the butterfly flew from deep shade into light and vice-versa. Then, it landed on a leaf next to me at eye-level. All that for a butterfly with bits of its wings bitten off.

J'ai vu ce papillon dans un petit bois près de la réserve du Duer. Alors qu'il survolait les fougères, il ne se posait jamais longtemps et il s'éloignait à chaque fois que j'essayais de m'approcher . J'ai décidé de l'attendre ,appuyée dans l'ombre contre un tronc d'arbre. Les rayons du soleil qui passaient entre les troncs d'arbres ne facilitaient pas les choses quand il me fallait choisir mes règlages d'exposition alors que le papillon passait de l'ombre à la lumière .Puis, il s'est posé sur une feuille près de moi à hauteur d'yeux. Tout cela pour un papillon dont les ailes ont été à moitié mangées.

No comments:

Post a Comment